Sidor

fredag 31 december 2010

Winter Moment




Så här på årets sista dag blev det en LO i vinterskrud.
Temat var vinter i otraditionella färger. Först tänkte jag ta turkos med orange som accent men det blev lite för skarpt mot bilden jag valt, så istället försökte jag plocka upp färgerna från bilden som var turkos, mörkblå, grå & rosa. Jag ville inte stjäla för mycket uppmärksamhet från fotot utan att det skulle harmoniera.
Till detta har jag använt:
Bakrund: Pink Paislee "Think big"
Blått papper: Pink Paislee "Daydream"
Grått papper: Pink Paislee "Glow"
Svart cardstock som jag embossat med Reprint "Snowflake"
Denna embossen har jag också använt på hjärtat som är urklippt från MME Lost & Found
Fågeln är inhandlad på Tradera & ha fått en liten touch Cyan samt Petal Pink från Versacolor samt en liten dusch av Glimmer Mist (Iridescent gold).
Spetsen som är svagt rosa kommer från Panduro Scrapbooking Moment
Bokstäverna är från MME So Sophie "Never enough"
Papperet med rosa glitter längst upp till vänster är MME Lost & Found "Girlfriends" . Till den har jag använt mig av Martha Stewart´s punch Doily Lace.
Ingår i utmaningen hos Scrapgalen som du kan läsa om här:
Gott Nytt År!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar