Sidor

söndag 19 december 2010

Krucifix i luffarslöjd, härligt shabby chic!


Idag vill jag visa ett fint krucifix i luffarslöjd som är jätteenkelt att göra själv.

Allt som behövs är lite grövre metalltråd samt en lite tunnare. Jag har använt mig av Panduros metalltråd 1,5mm (artnr 001484) samt vanlig ståltråd. Jag klippte två bitar av den grövre tråden på 20 cm samt två st på 13 cm. Därefter tvinnade jag den tunnare tråden i kors i mitten först för att göra det lite stabilare. Efter det så är det bara forsätta tvinna i den stil man nu vill ha det på resten av korset. Lämna lite plats på kanten för att kunna böja den grova tråden längst ut. I mitten har jag fäst en av Panduros brads, en rökfärgad dekorsten (art.nr 360724). Fäst ett band upptill för att hänga korset & sen är det klart.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar