Sidor

onsdag 9 maj 2012

Gjuta betong


Som vanligt har jag snöat in på ett nytt projekt, nämligen att gjuta betong!  Jag vet att jag är lite sen men jag har provat på det tidigare, dock inte så seriöst. Nu har jag i alla fall "ropat" hem ett antal gjutformar som ska testas framöver vilket blir spännande. Ett par av dom är modell större så nu gäller det för mig att komma på hur jag ska bygga ett stöd som håller kring dessa när dom gjuts. Någon som har tips? Just nu lutar det nog att jag bygger en 2-delad gipsform runt men det ordnar sig nog när dom dimper ner i lådan. Kan inte gå fort nog. Visst är den vacker, kotten i betong? Förhoppningsvis blir min lika fin när  den är gjuten och inte allt för sned:)

3 kommentarer:

  1. Spännande! Har själv bara gjutit de traditionella fågelbaden av rabarberblad. / Maria

    SvaraRadera
  2. Ja jag har också provat på det, samt en madonna där jag gjort gjutformen själv. Det är lite pyssligare än man tror:) Det svåraste är att få ett bra stöd men skam den som ger sig:) Har beställt några enklare formar som jag tror jag ska börja med:)

    SvaraRadera