Sidor

torsdag 17 maj 2012

En medicinväska till min mamma





Ja egentligen heter originalmönstret från Tilda Finnanger sminkepung:) Men jag förminskade det lite för att göra en lite nättare väska till min mamma som hon kan ha sina viktigaste saker i. Hon hade nyligen inköpt en liten väska till alla sina saker där dragkedjan gick sönder efter ca 24 timmar (vilket är det vanliga) så då tänkte jag göra en ny till henne. Problemet är bara det att jag har verkligen ingen aning om hur man syr i en dragkedja och efter ett par uppnålade försök så tog jag en genväg och sydde på ett kardborrband. Fusk, jag vet men idag var en sån dag då jag tillät det. En annan dag ska jag lära mig hur man syr i en dragkedja på ett snyggt sätt:) Tygerna är från Panduro och Tilda´s kollektion. Dom är så söta allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar